16 listopada 2018

Jak przygotować się do spotkania w kancelarii prawnej?

Skorzystanie z usług prawnika czy adwokata bywa niezbędne w przypadku wielu spraw spornych lub sytuacji, w których ma się wątpliwości co do dalszego działania przez nieznajomość przepisów lub problemy z ich interpretacją. W wielu codziennych sprawach możemy poprosić o profesjonalną pomoc w formie porady prawnej czy innych usług, świadczonych przez kancelarię adwokacką w Zielonej Górze. Jak jednak przygotować się na spotkanie z prawnikiem, by było jak najbardziej owocne i mogło przynieść szybkie uzyskanie prawnego wsparcia? Poniżej wymieniamy, na czym warto się skupić przed skorzystaniem z usług kancelarii.

Przygotowanie opisu sytuacji przed spotkaniem z prawnikiem

Wybranie się do kancelarii bez spisania sobie wszystkich najważniejszych punktów sprawy może być błędem, niezależnie od stopnia złożoności sprawy, co do której chcemy się poradzić. Wynika to przede wszystkim z faktu, że bez przygotowania szczegółowego opisu sytuacji możemy niechcący pominąć niektóre istotne elementy historii, które mogą rzucić na sprawę zupełnie inne światło. Warto więc jeszcze przed konsultacją z adwokatem czy prawnikiem na spokojnie spisać wszystkie ważne fakty, dotyczące danego tematu. Dzięki temu opowiedziana w kancelarii historia będzie nie tylko pełna, ale także odpowiednio uporządkowana.

Dokumentacja niezbędna do udzielenia porady prawnej

W wielu sytuacjach niezbędne będzie przedstawienie dokumentów, dotyczących sprawy. Warto zebrać je jeszcze przed umówieniem się na konsultację w kancelarii adwokackiej – uniknie się w takim przypadku pospiesznego zbierania zaświadczeń czy wycieczki po urzędach w celu otrzymania potrzebnych dokumentów. Braki w tej kwestii mogą znacznie opóźnić otrzymanie porady prawnej – by adwokat lub prawnik mógł udzielić pomocy w danej sprawie, musi w pierwszej kolejności dokładnie się z nią zapoznać. Tylko w takim przypadku jest w stanie trafnie ocenić sytuację i ustalić dalsze działanie w świetle przepisów.

To, jakie dokumenty będą potrzebne, zależy od rodzaju sprawy – czasem wystarczą materiały, które posiada się już w domu, czasem trzeba jednak udać się do urzędu, by uzyskać niezbędne zaświadczenia. Poniżej przedstawiamy zależną od typu sprawy dokumentację, jaką koniecznie powinno się zebrać przed spotkaniem w kancelarii prawnej:

– przy sprawach rozwodowych warto wziąć ze sobą akt zawarcia małżeństwa oraz akty urodzenia małoletnich dzieci, jeśli się je posiada. W przypadku rozwodu z orzeczeniem o winie, powinno się także zebrać dowody winy – a więc takie materiały, jak zdjęcia, wydruki wiadomości czy wyciągi z rachunku bankowego.

– Jeśli sprawa dotyczy alimentów, podobnie potrzebny będzie akt zawarcia małżeństwa i akty urodzenia dzieci, których ma dotyczyć świadczenie. Dodatkowo warto zebrać dokumentację, która poświadczy wydatki ponoszone przez stronę na opiekę nad dziećmi. Przydać mogą się faktury, rachunki i zaświadczenia, dotyczące kosztów utrzymania podopiecznych, wydatków związanych z ich edukacją i leczeniem oraz wszelkich kwot wydawanych na transport, czynsz, wakacje i pozostałe aspekty opieki nad dziećmi. Dodatkowo warto postarać się o zaświadczenia o miejscu pracy oraz wysokości zarobków drugiej strony.

– W przypadku spraw spadkowych kluczowa będzie data śmierci spadkodawcy, a także spis wszystkich spadkobierców – zarówno wynikających z ustawy, jak i ujętych w testamencie. Testament, jeśli powstał, również powinien zostać zabrany na spotkanie. Można również wziąć ze sobą akt zgonu, akt zawarcia małżeństwa oraz akty urodzenia dzieci zmarłego – nie są to dokumenty niezbędne do uzyskania porady prawnej, mogą jednak okazać się przydatne w wielu sytuacjach spadkowych.

– Sprawy o odszkodowanie po wypadku wymagają zebrania takich dokumentów, jak protokół wypadku, opinia lekarza prowadzącego badania po zdarzeniu, dowód ubezpieczenia oraz zdjęcia, na których została uwieczniona szkoda. Warto również samodzielnie spisać przebieg wypadku oraz postarać się o listę świadków zajścia z danymi personalnymi, umożliwiającymi nawiązanie kontaktu.

– Sprawy o odzyskanie należności wymagają przedstawienia dokumentów, które potwierdzą istnienie długu, np. niezapłaconych faktur, a także umowy, na podstawie której powstało zobowiązanie finansowe.

Zasięgnij porady prawnej w kancelarii adwokackiej w Zielonej Górze

We wszelkich sytuacjach spornych warto zasięgnąć porady prawnika, zanim przystąpi się do jakiegokolwiek działania – wiele spraw można dzięki temu zakończyć znacznie szybciej i niższym kosztem, a także z mniejszym stresem. Również mieszkańcy Zielonej Góry mogą skorzystać z profesjonalnej pomocy kancelarii adwokackiej – warto zwrócić się po nią w każdej sytuacji, gdy wystąpią wątpliwości dotyczące kwestii prawnych co do dalszego działania. Odpowiednie przygotowanie się do spotkania z adwokatem pozwoli specjaliście szybko przystąpić do pracy i odpowiednio zapoznać się ze sprawą, by móc udzielić najlepszych wskazówek co do dalszego postępowania.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce.   Zamknij